Datart je Obchodníkem roku s elektrem a elektronikou

Martina Žáčková, Tisková mluvčí skupiny HP TRONIC
21.02.2022

Naše značka Datart si připsala další prestižní ocenění. V soutěži Mastercard Obchodník roku 2021 se stala vítězem kategorie elektra a elektroniky. Výsledky 19. ročníku soutěže byly vyhlášeny 17. února. Datart výrazně uspěl především díky své pozici na trhu, zapamatovatelnosti značky a vysoké míře loajality svých zákazníků. 

„Budování důvěry zákazníků je pro nás naprosto klíčové, proto nás důvody volby zákazníků velmi těší. Chceme, aby se k nám rádi vraceli a věděli, že jim Datart jako odborník vždy dobře a rád poradí. Snažíme se nabízet stále lepší služby a podporu, a to jak v průběhu nákupu, tak i po koupi,“ řekla Lenka Mastešová, marketingová ředitelka značky Datart.

„Značka Datart se stala vítězem kategorie Obchodník roku s elektrem a elektronikou především díky tomu, že zabodovala v parametru zapamatovatelnost – spontánně ji jmenovalo 54 procent respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci ke značce Datart deklarují v dané kategorii také vysokou míru loajality. Podíl zákazníků, pro které je prodejna hlavním nákupním místem pro daný sortiment, je 42 procent. Z hlediska souhrnného indexu důvěry zákazníků je Datart, společně s dalšími dvěma obchodníky, kteří mají stejné skóre, na prvním místě v kategorii,“ komentoval výsledky výzkumu Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Mastercard Obchodník roku je prestižní ocenění nejlepších obchodníků v jednotlivých kategoriích maloobchodu. Vítězové sortimentních kategorií ocenění Mastercard Obchodník roku byli vybíráni na základě reprezentativního šetření realizovaného nezávislou výzkumnou agenturou, která oslovila na konci října 2021 formou on-line dotazování tisíc respondentů ve věku 15–69 let. Při vyhodnocení výsledků byly zohledněny dvě skupiny faktorů: faktory pozice na trhu (zapamatovatelnost firmy, loajalita zákazníků) a faktory důvěry zákazníků (ochota doporučit prodejnu, ochota k opakovanému nákupu, naplnění očekávání od nákupu v prodejně a odlišnost prodejny od konkurence).